Les postals de Nadal de Cucatraca

Ja fa olor de nadal i aquest any, com a novetat, ens han arribat a la botiga les felicitacions nadalenques de Cucatraca.

image_01

Sabeu qui s’amaga sota aquest peculiar pseudònim?

image_03

Cucatraca és l’alter ego de la Laia Codina (Sabadell, 1975)una il·lustradora que, filla de mestra i professor, es va jurar a sí mateixa que mai faria la feina dels seus pares. No obstant, casualitats del destí o per una espècie d’herència genètica vocacional, ha acabat exercint com a professora d’Educació Visual i Plàstica a més de tallerista de manualitats.
Així es presenta:
Vaig estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona perquè duia el dibuix a la sang desde molt petita. Vaig passar per una fase autodidacta de dibuix ‘manga’ (còmic japonès) arran del fenòmen de ‘Bola de Drac’. Inclús vaig co-crear el 1er fanzine de manga fet únicament per noies anomenat “Doki Doki” que em va permetre publicar les meves primeres tires còmiques i pàgines de ‘manga’ professional a la revista “Neko”. 
Després d’una fase d’indefinició, vaig descobrir la il·lustració infantil i juvenil a l’Escola de la Dona (Diputació de Barcelona) on vaig canviar radicalment de registre. Desde llavors, però sobretot amb el descobriment de l’àlbum il·lustrat, he esgarrapat temps de la meva feina docent per dedicar-lo als meus projectes personals d’il·lustració.
El meu somni seria publicar el meu primer àlbum il·lustrat i crear la meva pròpia marca de postals (actualment estic treballant-hi per aconseguir-ho)”

L’origen de les postals Cucatraca, que va començar molt abans de què s’ho arribés a plantejar, quan ni tan sols existia aquest nom, es remunta molts anys enrere. Quan encara estudiava la carrera i la seva àvia Rosita li va encarregar el dibuix i la producció de postals de Nadal per felicitar les festes als seus ‘compromisos’.

image_04

Quan va acceptar l’encàrrec feia cas omís a les exigències de la seva clienta on el tema dominant sempre girava al voltant del misteri del naixement (la seva àvia era molt religiosa).

image_05

A mesura que l’encàrrec es va anar consolidant de manera permanent, va ser la Laia qui va acabar de convèncer a la seva àvia de confiar en el seu criteri artístic.

La tècnica que fa servir la Laia és pràcticament manual: llapis tou per fer l’esboç i dur per calcar damunt de paper BASIC de gran gramatge (350 gr) treballat amb capes de pintura acríl·lica. 

També incorpora ‘collage’ i ceres aquarel·lables per destacar les llums i les textures de l’acríl·lic.

image_06

Treballa en format mitjà tirant a gran, preferiblement quadrat. 

Per digitalitzar les seves il·lustracions, utilitza el Photoshop on ajusta els nivells de brillantor-contrast així com el control de saturació. Si s’escau, també afegeix alguna tipografia.

image_07

Què hi trobareu a la botiga?

image_08

Apart de la postal de referències americano-vallesanes “Funny Xmas”, la trilogia de postals “El Trencanous”basada en el conte de nadal d’E.T.A Hoffman pel qual la Laia sempre ha sentit una especial debilitat.

image_09

Esperem que la sensibilitat que desprenen les postals de Cucatraca connectin amb els vostres gustos (i el dels vostres destinataris) a l’hora de mantenir aquesta bonica tradició, la d’escriure i enviar felicitacions de Nadal als vostres èssers estimats mitjançant el correu postal.

image_10

Si voleu saber més coses de Cucatraca…

Anuncis

Deixa un comentari

